0 Lei
Coș
Suma cumpărăturilor:
0 Lei
Doar 150 Lei mai lipsește pentru livrarea gratuită!
Revin la cumpărături
Casă
Conținutul coșului

Termeni și condiții

Printeed.ro T&C

Termeni și condiții

Un contract creat în baza acestui document nu este înregistrat (nu este accesibil ulterior, încheierea contractului se dovedește prin datele comenzii), ci se încheie printr-o declarație legală făcută prin comportament afirmativ, nu constituie contract scris, este scris în limba română și nu face trimitere la un cod de conduită. Dacă aveți întrebări legate de funcționarea magazinului online, procesul de comandă și livrare, vă stăm la dispoziție la datele de contact indicate.

Acești T&C se aplică raporturilor juridice realizate pe site-ul Prestatorului (https://printeed.ro/) și subdomeniile acestuia. Acești T&C sunt disponibili permanent (și pot fi descărcați și tipăriți în orice moment) de pe următorul site: https://printeed.ro/terms-and-condition.

Definiții:

Utilizator: Orice persoană fizică, juridică sau organizație care utilizează serviciile Prestatorului încheie un contract cu Prestatorul.

Consumator: Un Utilizator care este o persoană fizică acționând în afara cadrului profesiei, activității independente sau activității sale de afaceri.

Întreprindere: Persoană care acționează în cadrul profesiei, activității independente sau activității sale de afaceri.

Prestator: O persoană fizică sau juridică sau organizație fără personalitate juridică care furnizează servicii legate de societatea informațională, care furnizează servicii Utilizatorului și încheie un contract cu Utilizatorul.

1. DATELE PRESTATORULUI:

Denumirea prestatorului: Pamutboyz Kft.

Sediul prestatorului (și totodată locul la care sunt gestionate reclamațiile): H-1203 Budapesta, Kossuth Lajos utca 27-29.

Datele de contact ale prestatorului, adresa de e-mail utilizată în mod obișnuit pentru a comunica cu utilizatorii: info@printeed.ro

 

Numărul de înregistrare în Registrul Comerțului/numărul de înregistrare al prestatorului: 01-09-890656

Codul de înregistrare fiscală al prestatorului: HU14139738

Denumirea autorității de înregistrare/autorității de autorizare și numărul autorizației (dacă există): Tribunalul Capitalei Budapesta

Numărul de telefon al prestatorului: +36706147836

Limba contractului: română

Denumirea, adresa, adresa de e-mail a furnizorului de hosting:

Web Hosting Kft., 9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 2., +36 94 514 333, info@webshark.hu

2. PREVEDERI DE BAZĂ:

2.1. Aspectele nereglementate în acești T&C, precum și interpretarea acestor T&C sunt guvernate de Directiva 2011/83 a Uniunii Europene și OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor din legislația română.

Dispozițiile imperative ale legii aplicabile se aplică părților chiar și fără o prevedere concretă în acest sens.

2.2. Prezenții T&C sunt valabili de la 1 octombrie 2022 și vor rămâne în vigoare până la revocare. Prestatorul va publica modificările aduse acestor Termeni și Condiții pe site și va notifica prin e-mail Utilizatorii înregistrați și/sau care au făcut cumpărături anterioare, cu privire la modificare. Modificările nu afectează contractele încheiate anterior, adică modificările nu au efect retroactiv.

2.3. Prestatorul își rezervă toate drepturile privind site-ul web, orice parte a acestuia și conținutul care apare pe acesta, precum și distribuția site-ului web. Descărcarea, stocarea electronică, prelucrarea și comercializarea conținutului care apare pe site sau a oricărei părți a acestuia fără acordul scris al Prestatorului este interzisă.

2.4. Prestatorul nu își asumă răspunderea pentru vânzarea și cumpărarea produselor publicate pe alte site-uri web care nu au legătură cu Prestatorul și nu sunt operate de Prestatorul.

3. ÎNREGISTRARE/CUMPĂRARE

3.1. În cadrul înregistrării/cumpărării, utilizatorul este obligat să furnizeze datele sale reale. În cazul unor date neadevărate sau referitoare la o altă persoană furnizate în cadrul cumpărării/înregistrării, contractul electronic rezultat este nul de drept. Prestatorul își exclude responsabilitatea în cazul în care Utilizatorul folosește serviciile sale în numele altei persoane, cu datele altei persoane.

3.2. Prestatorul nu răspunde pentru întârzierile apărute în livrare sau alte probleme sau greșeli cauzate de date furnizate eronat și/sau inexact de către Utilizator. Cu toate acestea, Prestatorul informează Utilizatorii că, după consultarea Utilizatorului și identificarea clară, datele introduse greșit pot fi rectificate în comandă, astfel încât să nu există obstacole în calea facturării și livrării.

3.3. Prestatorul nu va fi răspunzător pentru daunele rezultate din uitarea parolei de către Utilizator sau dacă aceasta devine accesibilă persoanelor neautorizate din orice motiv neimputabil Prestatorului (dacă există înregistrare pe site).

4. GAMA DE PRODUSE DISPONIBILE PENTRU CUMPĂRARE, SERVICII ȘI PREȚURI

4.1. Produsele afișate pot fi comandate online din magazinul online. Prețurile afișate pentru produse sunt în lei și includ TVA la cota de 19% prevăzută de lege. În cazul în care Prestatorul facturează fără TVA, suma respectivă va fi indicată atât în coș cât și pe factură. În acest caz, este obligatorie furnizarea unui cod de TVA intracomunitar valid. Nu sunt percepute costuri separate pentru ambalare.

4.2. În magazinul online, Prestatorul afișează în detaliu denumirea și descrierea produsului, fotografii ale produselor (dacă este posibil); cu toate acestea, datele, definițiile, reprezentările scrise și electronice de pe site, din broșuri, fluturași, cataloage, reclame au caracter pur informativ; prin urmare, datele privind culoarea, greutatea, poziționarea și alți parametri similari ai produsului pot diferi de informațiile prezentate, în special în ceea ce privește culorile, deoarece culorile afișate pe monitor pot diferi de culoarea reală a produsului.

 

4.3. În cazul în care se introduce un preț promoțional, Prestatorul va oferi informații complete Utilizatorilor despre promoție și durata exactă a acesteia. Prestatorul determină prețurile promoționale conform prevederilor legale, în conformitate cu prevederile ordinului și directivei actuale a Uniunii Europene privind regulile detaliate ale indicării prețului de vânzare și prețului unitar al produselor, precum și a tarifelor pentru servicii.

 

4.4. Dacă, în pofida diligenței Prestatorului, pe site-ul magazinului online apare un preț incorect sau apare un preț de „0" lei sau „1" leu din cauza unei erori de sistem, Prestatorul nu este obligat să confirme comanda la prețul greșit, dar are opțiunea de a respinge oferta și poate oferi confirmarea prețului corect, în cunoștința căruia Utilizatorul are dreptul să nu accepte oferta modificată. Prin preț greșit înțelegem prețul la care entitatea nu are voință contractuală de a încheia contractul. Contractul este încheiat prin exprimarea reciprocă și unanimă a voinței părților. În cazul în care părțile nu se pot pune de acord asupra condițiilor contractuale, adică nu există o declarație care să exprime voința părților reciproc și în unanimitate, nu se poate vorbi despre un contract valabil încheiat din care decurg drepturi și obligații.

5. PROCESUL COMENZII

5.1. După înregistrare, utilizatorul se conectează la magazinul online sau poate începe cumpărăturile fără înregistrare.

5.2. Utilizatorul setează proprietățile produsului (de exemplu, dimensiunea, culoarea, logoul etc.), după care introduce produsele selectate în coș. Utilizatorul poate vizualiza oricând conținutul coșului făcând clic pe pictograma „coș".

5.3. Utilizatorul stabilește numărul de produse care urmează să fie achiziționate.

5.4. Dacă nu dorește să cumpere alte produse, verifică cantitatea produsului pe care dorește să îl cumpere. Poate șterge conținutul coșului făcând clic pe pictograma cu „coșul de gunoi". Pentru a schimba cantitatea, Utilizatorul face clic pe pictograma „+, -".

5.5. Utilizatorul introduce adresa de livrare și apoi metoda de livrare/plată, care poate fi una dintre următoarele:

5.5.1. Modalități de plată:

Plată ramburs: Produsul comandat se livrează prin serviciu de curierat, Utilizatorul putând achita curierului suma totală a comenzii în numerar în leu românesc sau prin card bancar, la primirea produsului/produselor comandate.

Online cu card bancar: Utilizatorul are opțiunea de a plăti contravaloarea totală a comenzii online cu card bancar, prin sistemul de plată securizat al prestatorului de servicii financiare utilizat de Prestatorul.

Prestator de servicii financiare: PayU

5.5.2. Costuri de livrare (sume brute):

Taxa de livrare: 15 RON

Livrare gratuită:  Pentru comenzi de peste 150 lei

În cazul plății ramburs, taxa de ramburs este: 4 RON

5.6. Suma finală care trebuie plătită include toate costurile pe baza totalului comenzii și a mesajului de confirmare. Produsele sunt livrate în zilele lucrătoare între orele 8 și 17.

5.7. După introducerea datelor, Utilizatorul poate trimite comanda făcând clic pe butonul „comandă", însă înainte de aceasta, poate verifica încă o dată datele introduse, poate trimite observații privind comanda sa sau ne poate semnala orice alte cereri legate de comandă printr-un e-mail trimis către noi.

5.8. Odată cu comanda, utilizatorul ia cunoștință de faptul că prin plasarea comenzii se naște obligația sa de plată. După trimiterea/primirea comenzii, Utilizatorului i se va emite o factură electronică, pentru justificarea plății, la adresa de e-mail furnizată de Utilizator. Acceptând acești Termeni și Condiții, Utilizatorul își dă acordul ca Prestatorul să emită o factură electronică. Este responsabilitatea exclusivă a Utilizatorului să introducă toate datele sale pentru emiterea facturii, conform cu realitatea. În caz de nerespectare a acestei obligații sau introducere incompletă sau incorectă a datelor, Prestatorul nu poate fi obligat să emită o factură nouă sau rectificativă. Prin acceptarea acestor Termeni și Condiții, Utilizatorul acceptă acest fapt în totalitate, și prin urmare Utilizatorul nu îi poate solicita Prestatorului modificarea facturii emise.

5.9. Rectificarea datelor introduse greșit: Înainte de a finaliza procesul de comandă, Utilizatorul poate reveni oricând la faza anterioară, unde poate corecta datele introduse. În detaliu: În timpul plasării comenzii, conținutul coșului poate fi vizualizat sau modificat. Dacă coșul nu conține cantitatea dorită, Utilizatorul poate introduce numărul de bucăți pentru cantitatea dorită a comenzii, în câmpul de date din coloana cantității, apăsând apoi butonul „+,-". Dacă Utilizatorul dorește să șteargă produsele din coș, face clic pe butonul cu „coșul de gunoi". În timpul plasării comenzii, Utilizatorul are întotdeauna posibilitatea de a corecta/șterge datele introduse. Utilizatorul are opțiunea de a solicita corectarea eventualelor erori prin telefon sau e-mail chiar și după plasarea comenzii.

5.10. Utilizatorul va primi o confirmare prin e-mail după plasarea comenzii. În cazul în care Utilizatorul nu primește această confirmare în termenul rezonabil în funcție de natura serviciului, dar cel târziu în 48 de ore după plasarea comenzii de către Utilizator, Utilizatorul va fi scutit de obligația de a comanda sau de obligația contractuală. Comanda și confirmarea acesteia vor fi considerate a fi primite de către Prestator sau de către Utilizator atunci când aceasta devine disponibilă pentru partea respectivă. Prestatorul exclude responsabilitatea sa privind confirmarea în cazul în care confirmarea nu este primită la timp pe motivul că Utilizatorul a introdus o adresă de e-mail greșită în cadrul înregistrării sau nu poate primi mesaje din cauza că spațiul de stocare al contului său este plin, sau mesajul sosește în mapa spam/mesaje nesolicitate.

5.11. Utilizatorul ia cunoștință de faptul că confirmarea descrisă la punctul anterior este doar o confirmare automată și nu creează un contract. Contractul este creat în momentul în care Prestatorul, după confirmarea automată menționată la punctul anterior, anunță Utilizatorul printr-un nou e-mail despre detaliile comenzii și despre onorarea preconizată a acesteia.

6. PROCESAREA COMENZILOR ȘI ÎNDEPLINIREA OBLIGAȚIILOR

6.1. Comenzile sunt procesate în timpul programului de lucru. Comenzile pot fi plasate și în afara orelor desemnate pentru procesarea comenzilor; dacă comanda este plasată după încheierea programului de lucru, aceasta va fi procesată în următoarea zi lucrătoare. Serviciul de relații cu clienții al prestatorului vă va confirma întotdeauna electronic data la care poate onora comanda.

6.2. Termenul general de livrare este de 3-6 zile lucrătoare de la încheierea contractului (2-3 zile lucrătoare în cazul livrării expres).

6.3. În baza contractului de vânzare-cumpărare, Prestatorul este obligat să transfere dreptul de proprietate asupra produsului, iar Utilizatorul este obligat să plătească prețul de achiziție și să preia produsul.

6.4. În cazul în care vânzătorul este persoană juridică, iar cumpărătorul este un consumator și vânzătorul se obligă să livreze articolul cumpărătorului, riscul privind daunele se transferă asupra cumpărătorului în momentul în care cumpărătorul sau un terț desemnat de acesta intră în posesia articolului. Riscul privind daunele se transferă asupra cumpărătorului în momentul predării către transportator, dacă serviciile transportatorului au fost solicitate de către cumpărător, cu condiția ca transportatorul să nu fi fost recomandat de către vânzător.

6.5. În caz de întârziere din partea Prestatorului, Utilizatorul are dreptul de a stabili un termen suplimentar. În cazul în care vânzătorul nu își îndeplinește obligațiile în termenul suplimentar, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract.

6.6. Utilizatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a stabili un termen suplimentar dacă

a) Prestatorul a refuzat executarea contractului; sau

b) conform acordului părților sau datorită scopului evident al serviciului, contractul trebuia să fi fost executat la timpul de executare specificat - și nu în alt moment.

6.7. În cazul în care Prestatorul nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contract deoarece produsul specificat în contract nu este disponibil, acesta este obligat să informeze imediat Utilizatorul despre acest fapt și să restituie fără întârziere suma plătită de către Utilizator. De asemenea, Prestatorul este obligat să asigure că Utilizatorul poate exercita alte drepturi asigurate prin lege pentru situația executării defectuoase a contractului.

6.8. Prestatorul atrage atenția Utilizatorilor asupra faptului că în cazul în care Utilizatorul nu preia produsul/produsele comandate și livrate conform contractului (indiferent de modalitatea de plată), acesta se află în încălcare a contractului, adică în neîndeplinire a obligațiilor sale. Acest fapt înseamnă că, în baza regulilor privind gestiunea de afaceri, Prestatorul va aplica față de Utilizator costul obișnuit de depozitare aferent produsului (produselor) și costul de transport (livrare și retur). Prestatorul atrage atenția Utilizatorilor asupra faptului că, în vederea exercitării pretențiilor sale legale care se nasc în acest fel, apelează la serviciile avocaților săi, și prin urmare, plata altor costuri (legale) rezultate din încălcarea contractului (inclusiv taxele procedurii de emitere a titlului executoriu) intră în sarcina Utilizatorului.

7. DREPTUL DE RETRAGERE

7.1. În fiecare caz, produsele disponibile pentru cumpărare sunt realizate individual, în funcție de specificațiile și cerințele consumatorilor.

Conform Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului și regulilor ordonanței guvernului român 34/2014, Consumatorul nu are dreptul de a se retrage din contract în cazul unui produs care nu este prefabricat și care este realizat conform specificațiilor sau la cererea expresă a consumatorului, sau în cazul unui produs care este în mod clar personalizat pentru consumator:

„Consumatorul își pierde dreptul de retragere în cazul...

... c) furnizării de bunuri confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;"

7.2. Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului poate fi accesată aici:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011L0083&qid=1664390561012&from=RO

8. Garanție

Executare defectuoasă

Partea obligată execută defectuos dacă, la momentul executării, serviciul nu îndeplinește cerințele de calitate stabilite prin contract sau de lege. Partea obligată nu se află în executare defectuoasă dacă beneficiarul avea sau ar fi trebuit să aibă cunoștință de defect la momentul încheierii contractului.

Este nulă orice clauză dintr-un contract încheiat între un consumator și o persoană juridică ce deviază de la prevederile prezentului capitol privind garanția legală de conformitate și garanția producătorului în detrimentul consumatorului.

Mai multe drepturi de garanție se aplică numai Utilizatorilor care se califică drept consumatori conform ordonanței 21/1992.

Utilizator persoană juridică: persoană care acționează în cadrul profesiei, activității independente sau activității sale de afaceri.

Garanția legală de conformitate

8.1. În ce cazuri își poate exercita Utilizatorul dreptul la garanția legală de conformitate?

În cazul unei executări defectuoase de către Prestator, Utilizatorul poate exercita dreptul la garanția legală de conformitate împotriva Prestatorului în conformitate cu regulile ordonanței 21/1992.

8.2. Ce drepturi are Utilizatorul în baza exercitării dreptului la garanția legală de conformitate?

Utilizatorul poate - la alegerea sa - să formuleze următoarele pretenții în baza dreptului la garanția legală de conformitate: poate solicita reparația sau înlocuirea, cu excepția cazului în care îndeplinirea pretenției alese de Utilizator este imposibilă sau ar implica costuri suplimentare disproporționate pentru întreprindere în comparație cu îndeplinirea altor pretenții. Dacă nu a solicitat sau nu a putut solicita reparația sau înlocuirea, poate solicita reducerea proporțională a contravalorii, și în ultimă instanță, se poate retrage din contract. Poate renunța la un drept la garanția legală de conformitate ales la altul, dar costul schimbării opțiunii este suportat de Utilizator, cu excepția cazului în care ea a fost justificată sau întreprinderea a furnizat un motiv pentru aceasta.

Consumatorul are dreptul - în funcție de gravitatea încălcării contractului - să solicite și o reducere proporțională a contravalorii sau să rezilieze contractul de vânzare-cumpărare dacă

a) întreprinderea nu a efectuat reparația sau înlocuirea sau a efectuat-o, dar nu a efectuat, parțial sau total, demontarea și repunerea în funcțiune sau a refuzat să aducă bunurile în stare conformă cu contractul;

b) a apărut un defect repetat în executare, în ciuda faptului că întreprinderea a încercat să aducă bunurile în stare conformă cu contractul;

c) efectul în executare este atât de grav încât justifică o reducere imediată a prețului sau rezilierea imediată a contractului de vânzare-cumpărare; sau

d) întreprinderea nu s-a angajat să aducă bunurile în stare conformă cu contractul sau este evident din împrejurări că întreprinderea nu va aduce bunurile în stare conformă cu contractul într-o perioadă rezonabilă de timp sau fără prejudicii semnificative aduse intereselor consumatorului.

În cazul în care consumatorul dorește să rezilieze contractul de vânzare-cumpărare invocând executarea defectuoasă, îi revine întreprinderea obligația de a dovedi că defectul este nesemnificativ.

Consumatorul are dreptul de a reține partea rămasă din prețul de cumpărare - în funcție de gravitatea încălcării contractului - în totalitate sau în parte, până când întreprinderea își îndeplinește obligațiile legate de conformitatea prestației cu contractul și de executarea defectuoasă.

Termenul rezonabil pentru repararea sau înlocuirea bunurilor se calculează din momentul în care consumatorul a notificat întreprinderea cu privire la defect.

Consumatorul trebuie să pună bunurile la dispoziția întreprinderii în vederea efectuării reparației sau înlocuirii.

Întreprinderea trebuie să asigure returnarea bunurilor schimbate pe cheltuiala proprie. Dacă reparația sau înlocuirea necesită îndepărtarea unor bunuri care, conform naturii și scopului bunurilor - înainte ca defectul să poată fi detectat -

au fost puse în funcțiune, atunci obligația de reparare sau înlocuire include îndepărtarea bunurilor neconforme și punerea în funcțiune a bunurilor înlocuite sau reparate sau suportarea costurilor de demontare și punere în funcțiune.

Reducerea contravalorii este proporțională dacă valoarea acesteia este egală cu diferența dintre valoarea bunurilor datorate consumatorului în caz de executare conform contractului și valoarea bunurilor efectiv primite de consumator.

Dreptul consumatorului de a rezilia contractul de vânzare-cumpărare în baza garanției legale de conformitate poate fi exercitat printr-o declarație legală adresată întreprinderii prin care acesta își exprimă decizia privind rezilierea.

În cazul în care executarea defectuoasă afectează doar o anumită parte a bunurilor furnizate în temeiul contractului de vânzare-cumpărare, iar cu privire la acestea sunt întrunite condițiile de exercitare a dreptului de reziliere a contractului, consumatorul poate rezilia contractul de vânzare-cumpărare numai cu privire la bunurile defecte, dar îl poate rezilia și în privința oricăror altor bunuri achiziționate împreună cu acestea dacă nu i se poate pretinde în mod rezonabil consumatorului să păstreze doar bunurile conforme cu contractul.

Dacă consumatorul reziliază contractul de vânzare-cumpărare în întregime sau cu privire la o parte a bunurilor furnizate în temeiul contractului de vânzare-cumpărare, atunci

a) consumatorul trebuie să returneze întreprinderii bunurile afectate pe cheltuiala întreprinderii; și

b) întreprinderea trebuie să restituie imediat consumatorului prețul de cumpărare plătit pentru bunurile în cauză, de îndată ce a primit bunul sau certificatul care dovedește returnarea bunurilor.

8.3. Care este termenul limită până la care utilizatorul își poate exercita dreptul la garanția legală de conformitate?

Utilizatorul (dacă este consumator) este obligat să anunțe defectul imediat după descoperirea acestuia, dar cel târziu în termen de două luni de la descoperirea defectului. Totodată vă atragem atenția că nu vă puteți exercita dreptul la garanția legală de conformitate după termenul de prescripție de doi ani (1 an în cazul unei întreprinderi sau al unor produse uzate) de la îndeplinirea contractului. (În cazul produselor cu termen de valabilitate, dreptul la garanția legală de conformitate poate fi exercitat până la sfârșitul termenului de valabilitate).

În cazul în care, pentru bunuri care conțin elemente digitale, contractul de vânzare-cumpărare prevede furnizarea continuă de conținut digital sau servicii digitale pe o perioadă de timp determinată, întreprinderea este răspunzătoare pentru un defect al bunurilor aferente conținutului digital sau serviciului digital, dacă defectul apare sau se poate detecta

a) în termen de doi ani de la livrarea bunurilor, în cazul serviciului continuu cu o durată care nu depășește doi ani; sau

b) în cazul unui serviciu continuu cu o durată mai mare de doi ani, pe toată durata serviciului continuu.

8.4. Față de cine puteți să vă executați dreptul la garanția legală de conformitate?

Utilizatorul își poate exercita dreptul la garanția legală de conformitate împotriva Prestatorului.

8.5. Cu ce alte condiții poate fi exercitat dreptul la garanția legală de conformitate (dacă Utilizatorul este considerat consumator)?

În termen de 1 an de la data livrării, nu există nicio altă condiție pentru exercitarea dreptului la garanția legală de conformitate, în afară de comunicarea defectului, dacă Utilizatorul face dovada că produsul sau serviciul a fost furnizat de către întreprinderea care operează magazinul online. Însă după trecerea perioadei de 1 an de la data livrării, Utilizatorul are obligația de a dovedi că defectul detectat de Utilizator era deja prezent la momentul livrării.

Garanția producătorului

8.6. În ce cazuri își poate exercita Utilizatorul dreptul legat de garanția producătorului?

În cazul unui defect al unor bunuri mobile (produse), Utilizatorul poate - la alegerea sa - să exercite dreptul la garanția legală de conformitate sau cel legat de garanția producătorului.

8.7. Ce drepturi are Utilizatorul în baza exercitării dreptului legat de garanția producătorului?

Ca drept legat de garanția producătorului, Utilizatorul poate solicita doar repararea sau înlocuirea produsului defect.

8.8. În ce cazuri produsul este considerat defect?

Produsul este defect dacă nu îndeplinește cerințele de calitate în vigoare la momentul comercializării, sau dacă nu are caracteristicile din descrierea furnizată de producător.

8.9. În ce interval de timp poate Utilizatorul să-și exercite dreptul legat de garanția producătorului?

Utilizatorul poate exercita dreptul legat de garanția producătorului în termen de doi ani de la comercializarea produsului de către producător. După acest termen, se pierde acest drept.

8.10. Împotriva cui și în ce alte condiții se poate exercita dreptul legat de garanția producătorului?

Dreptul legat de garanția producătorului poate fi exercitat numai împotriva producătorului sau distribuitorului bunurilor mobile. În cazul exercitării dreptului legat de garanția producătorului, Utilizatorul trebuie să dovedească defectul produsului.

8.11. În ce cazuri producătorul (distribuitorul) este scutit de obligațiile legate de garanția producătorului?

Producătorul (distribuitorul) este scutit de obligația legată de garanția producătorului numai dacă poate dovedi că:

- produsul nu a fost fabricat sau comercializat în cadrul activităților sale comerciale sau

- defectul nu putea fi detectat conform stadiului științei și tehnologiei la momentul comercializării sau

- defectul produsului rezultă din aplicarea legii sau a unor reglementări obligatorii ale autorităților.

Pentru a fi scutit, este suficient ca producătorul (distribuitorul) să dovedească un singur motiv.

Atragem atenția că nu se poate exercita dreptul la garanția legală de conformitate și garanția producătorului simultan, în baza aceluiași defect. Cu toate acestea, dacă dreptul legat de garanția legală de conformitate este exercitat cu succes, se poate exercita dreptul la garanția legală de conformitate pentru produsul înlocuit sau piesa reparată împotriva producătorului.

8.12. Prestatorul nu are obligație de garantare în cazul unor daune rezultate din manipularea defectuoasă sau neglijentă după transferul riscurilor privind daunele, utilizare excesivă, alte impacturi decât cele specificate sau altă utilizare necorespunzătoare a produselor.

9 PROCEDURA ÎN CAZ DE EXERCITARE A DREPTULUI LA GARANȚIE

(ÎN CAZUL UTILIZATORILOR CONSIDERAȚI CONSUMATORI)

9.1. Într-un contract între un consumator și o întreprindere, acordul părților nu poate devia de la prevederile ordonanței în detrimentul consumatorului.

9.2. Este obligația consumatorului să facă dovada încheierii contractului (cu prezentarea facturii sau doar a chitanței).

9.3. Costurile aferente îndeplinirii obligației de garanție vor fi suportate de Prestator.

9.4. Prestatorul este obligat să consemneze în proces-verbal cererea privind garanția notificată la acesta de către consumator.

9.5. O copie a procesului-verbal trebuie pusă la dispoziția consumatorului imediat și în mod dovedit.

9.6. În cazul în care Prestatorul nu se poate pronunța cu privire la îndeplinirea cererii consumatorului legate de garanție atunci când aceasta este anunțată, este obligat să notifice consumatorului poziția sa în termen de cinci zile lucrătoare, în mod dovedit, iar în cazul respingerii cererii, indicând și motivul respingerii și posibilitatea de a apela la organismul de mediere.

9.7. Prestatorul este obligat să păstreze procesul-verbal timp de trei ani de la data consemnării acestuia și să îl prezinte la solicitarea autorității de control.

9.8. Prestatorul trebuie să depună eforturi pentru a efectua reparația sau înlocuirea în termen de maximum cincisprezece zile.

În cazul în care durata reparației sau înlocuirii depășește 15 zile, Prestatorul este obligat să informeze consumatorul despre durata estimată a reparației sau înlocuirii. În cazul consimțământului prealabil al consumatorului, informarea are loc pe cale electronică sau într-un alt mod adecvat pentru dovedirea primirii de către consumator.

10. ALTE PREVEDERI

10.1. Prestatorul are dreptul de a apela la parteneri în vederea îndeplinirii obligațiilor. Va fi pe deplin responsabil pentru orice conduită ilicită a acestora, așa cum este răspunzător pentru propriile conduite ilicite.

10.2. În cazul în care orice parte a prezentului Regulament devine invalidă, ilegală sau inaplicabilă, valabilitatea, legalitatea și aplicabilitatea părților rămase nu vor fi afectate.

10.3. În cazul în care Prestatorul nu își exercită dreptul în temeiul Regulamentului, neexercitarea dreptului nu poate fi considerată o renunțare la acel drept. Renunțarea la orice drept este valabilă numai dacă este consemnată în mod expres într-o declarație scrisă. Faptul că Prestatorul nu insistă cu strictețe asupra unei condiții sau prevederi esențiale a Regulamentului, o singură dată, nu constituie renunțare la posibilitatea de a insista asupra respectării stricte a condiției sau prevederii respective în viitor.

10.4. Prestatorul și Utilizatorul vor încerca să își soluționeze litigiile pe cale amiabilă.

10.5. Părțile consemnează că magazinul online al Prestatorului funcționează în Ungaria și tot acolo are loc întreținerea acestuia. Întrucât site-ul poate fi vizitat și din alte țări, utilizatorii iau cunoștință în mod expres de faptul că legea ungară este legea care guvernează relația dintre utilizator și Prestator. În cazul în care utilizatorul este un consumator, competența exclusivă în litigiile care decurg din acest contract îi revine judecătoriei de la domiciliul din țară al pârâtului (consumatorului).

10.6. Prestatorul nu aplică condiții generale de acces diferite în ceea ce privește accesul la produsele din magazinul online din motive legate de cetățenia, domiciliul sau reședința Utilizatorului.

10.7. În ceea ce privește modalitățile de plată acceptate de el, Prestatorul nu aplică condiții diferite în operațiunile de plată din motive legate de naționalitatea, domiciliul sau reședința Utilizatorului, locul în care este administrat contul de plăți, locul de stabilire a prestatorului de plăți sau locul de emitere a mijloacelor de plată non-numerar în interiorul Uniunii.

10.8. Prestatorul respectivă REGULAMENTUL (UE) 2018/302 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI privind prevenirea geoblocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenia sau naționalitatea, domiciliul sau sediul clienților pe piața internă și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2006/2004 și (UE) 2017/2394, precum și a Directivei 2009/22/CE.

11. PROCEDURA DE GESTIONARE A RECLAMAȚIILOR (ÎN CAZUL UTILIZATORILOR CARE SUNT CONSUMATORI)

11.1. Scopul magazinului nostru este de a onora toate comenzile în calitate bună, cu satisfacția deplină a clientului. În cazul în care Utilizatorul totuși are vreo reclamație cu privire la contract sau executarea acestuia, acesta își poate comunica reclamația la numărul de telefon, adresa de e-mail de mai sus sau prin corespondență.

11.2. Prestatorul va investiga reclamația verbală imediat și o va remedia după nevoie. În cazul în care clientul nu este de acord cu gestionarea reclamației sau investigarea imediată a reclamației nu este posibilă, Prestatorul va consemna fără întârziere reclamația și opinia sa legată de ea într-un proces-verbal și va preda clientului o copie a acestuia.

11.3. Prestatorul va răspunde la reclamațiile scrise în termen de 30 de zile în scris. Acesta va comunica și o motivare a respingerii reclamației. Procesul-verbal al reclamației și copia răspunsului se păstrează de către Prestator timp de 3 ani și se prezintă autorităților de control la cererea acestora.

11.4. Vă informăm că, în cazul în care reclamația dumneavoastră este respinsă, puteți solicita procedura unei autorități sau a unui organism de mediere cu privire la reclamația dvs., după cum urmează:

11.5. Consumatorul poate depune o plângere la autoritatea pentru protecția consumatorilor:

11.6. În cazul unei reclamații, Consumatorul are posibilitatea de a contacta un organism de mediere, ale cărui date de contact pot fi găsite aici:

11.7. Intră în competența organismului de mediere soluționarea pe cale extrajudiciară a litigiilor cu consumatorii. Sarcina organismului de mediere este de a încerca obținerea unei înțelegeri între părți în vederea soluționării litigiului cu consumatorii, iar în cazul nereușitei acesteia, va lua o decizie în cauză, pentru a asigura un proces simplu, rapid, eficient și cu costuri reduse pentru exercitarea drepturilor consumatorilor. La solicitarea consumatorului sau a Prestatorului, organismul de mediere oferă consiliere cu privire la drepturile și obligațiile consumatorului.

11.8. În cazul unui litigiu transfrontalier cu consumatorii, legat de un contract de vânzare online sau de servicii online - cu respectarea regulilor privind competența teritorială prevăzute în art. 20 din legea ungară a protecției consumatorului -, cauza poate fi soluționată de organismul de mediere de pe lângă orice cameră de comerț și industrie județeană (a capitalei).

11.9. În cazul unei reclamații, Consumatorul poate utiliza platforma UE de soluționare a litigiilor online. Utilizarea platformei necesită o înregistrare simplă în sistemul Comisiei Europene făcând clic aici. După aceea, după autentificare, consumatorul își poate depune reclamația prin intermediul site-ului online, care are următoarea adresă: http://ec.europa.eu/odr

11.10. Prestatorul are obligația de a coopera în procedura organismului de mediere. În acest sens, are obligația de a-și trimite întâmpinarea la organismul de mediere și de a asigura participarea la audiere a unei persoane autorizate să încheie o înțelegere. În cazul în care sediul sau punctul de lucru al întreprinderii nu este înregistrat în județul camerei pe lângă care funcționează organismul de mediere cu competență teritorială, obligația întreprinderii de a coopera se extinde la oferirea posibilității de a încheia o înțelegere scrisă care să corespundă cererii consumatorului.

11.11. În cazul în care consumatorul nu se adresează unui organism de mediere, sau dacă procedura nu duce la un rezultat, consumatorul are posibilitatea de a se adresa judecătoriei în vederea soluționării litigiului. Acțiunea în instanță trebuie demarată cu o cerere de chemare în judecată, în care trebuie menționate următoarele informații:

• instanța care va proceda în cauză;

• denumirea/numele părților și reprezentanților părților, domiciliul acestora și calitatea procesuală a părților;

• dreptul care este exercitat, cu prezentarea faptelor pe care este întemeiat și a probelor acestora;

• datele din care se poate stabili competența materială și teritorială a instanței de judecată;

• o cerere fermă privind luarea unei hotărâri judecătorești.

La cererea de chemare în judecată se va anexa documentul sau o copie a documentului al cărui conținut este invocat drept probă.

12. DREPTURI DE AUTOR

12.1. Deoarece https://printeed.ro/ ca site web constituie creație protejată cu drept de autor, este interzisă descărcarea (reproducerea), redifuzarea către public, utilizarea prin alte modalități, stocarea electronică, prelucrarea și comercializarea conținutului care apare pe site-ul https://printeed.ro/ sau a oricărei părți a acestuia fără acordul scris al Prestatorului. Totodată, Utilizatorul poate descărca Termenii și Condițiile, precum și informarea privind prelucrarea datelor fără nicio condiție sau restricție și le poate stoca sub orice formă.

12.2. Preluarea oricărui material de pe site-ul https://printeed.ro/ și din baza de date a acestuia este permisă, chiar și în cazul acordului scris, doar cu trimitere la site-ul respectiv.

12.3. Prestatorul își rezervă toate drepturile asupra tuturor elementelor serviciului său, a numelor sale de domenii, a numelor de domenii secundare formate din acestea și a paginilor sale de publicitate pe internet.

12.4. Este interzisă adaptarea sau decompilarea conținutului site-ului https://printeed.ro/ sau a unor părți ale acestuia; crearea numelor de utilizator și a parolelor într-o manieră abuzivă; utilizarea oricărei aplicații prin care site-ul https://printeed.ro/ sau orice parte a acestuia poate fi modificat sau indexat.

12.5. Denumirea https://printeed.ro/ este protejată de drepturi de autor, utilizarea sa, cu excepția trimiterilor, este posibilă doar cu acordul scris al Prestatorului.

12.6. Utilizatorul ia cunoștință de faptul că Prestatorul are dreptul la daune-interese în cazul utilizării fără licență. Cuantumul daunelor-interese este de 750 lei brut pentru fiecare fotografie și 250 lei brut pentru fiecare cuvânt. Utilizatorul ia cunoștință de faptul că această clauză privind daunele-interese nu este excesivă și navighează pe site având cunoștință de acest aspect. În cazul unei încălcări a drepturilor de autor, Prestatorul apelează la certificare notarială, a cărei sumă o va impune utilizatorului care a încălcat dreptul.

13. PROTECȚIA DATELOR

Informarea privind prelucrarea datelor privind site-ul este disponibilă pe următoarea pagină: https://printeed.ro/privacy

Budapesta, 20 septembrie 2022